Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
Mocht u een klacht hebben die betrekking heeft op de oganisatie van de praktijk of op de inhoud van ons medisch handelen dan vernemen wij dat graag.

Dit kan op de volgende manieren:

  • U kunt rechtstreeks contact opnemen met de arts die u wilt aanspreken.
  • U kunt een schriftelijke melding doen via het online klachtenformulier.
  • Ook kunt u een klachtenformulier bij de balie komen halen en ingevuld inleveren.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Contact

Medisch Centrum Maandereng
Mondriaanstraat 17
6717 SC Ede

Huisartspraktijk Haan:
0318-636370

Huisartspraktijk Philipsen:
0318-690082

Spoednummer: 0318 635657
Receptenlijn: 0318 641682
Fax: 0318 641694

Routebeschrijving   
www.huisartsenmcm.praktijkinfo.nl